Lapbook je interaktivní 3D kniha, kterou si žáci vyrábějí sami. Jedná se o knihu, která vytváří ucelený soubor informací, zajímavostí a aktivit na dané téma. V tomto školním roce jsem tento formát využila při výuce fyziky v 6. ročníku, která je zaměřená především na fyzikální veličiny. V její postupné tvorbě nám nezabránila ani karanténa a určitě to zpestřilo distanční výuku fyziky.
Mgr. Michaela Rýparová
Žáci, případně rodiče, se k této práci mohli vyjádřit:
„Kniha fyzikální veličiny se mi líbí, mám všechno pěkně seřazené, popsané a namalované. Také mám přehled, čím se dají měřit délky, hmotnost, objemy, teploty, hustoty, ale i čas. Mám to rozdělené v obálkách, kde kartičky obsahují název a obrázek. Dále zde najdu vzorečky, které mi pomůžou k různým výpočtům. Barevně mám rozdělenou i šablonu kvádru. Do dalších ročníků se mi to bude hodit.“ (Tomáš Plšek, 6. C)
„Práce na knížce Fyzikální veličiny mě bavila. Mohla jsem tvořit, kreslit a zároveň se učit. Byla bych ráda, kdybychom v knížce pokračovali i v příštím školním roce. Výroba knížky Fyzikální veličiny je dobrý nápad. Měli by si ji vyrobit i ostatní žáci, povinně nebo dobrovolně. Knížka je dobrá školní pomůcka. Když náhodou zapomeneme něco z učiva, můžeme si otevřít knížku Fyzikální veličiny a učivo si zopakovat. Knížka je přehledná a vhodná i do ostatních předmětů.“ (Julie Střižíková, 6. A)
„Pracovalo se mi s touto složkou dobře, je přehledná. V složce najdu vždy dané téma, které se zrovna učíme. A složka mi zůstává, takže ji můžu použít i příští rok.“ (Břetislav Besta 6. B)
„Moc se mi líbí její uspořádání, a její promyšlení. Dále se mi líbí, s jakou kreativitou a myšlenkou byla zhotovena. Jediné co bych vytkla, že jsme nestihli dodělat myšlenkovou mapu. Další věc, co se mi líbila, že jsme mohli být na volné noze, mohli jsme si to uspořádat designovat sami, jak jsme jenom chtěli. Jsem velmi ráda, že tuto knížku mám, hodně mi pomohla a může pomoci i jiným...“ (Sára Hořínková, 6. A)
„Knížka z fyziky se mi moc líbí, pomohla mi dost ve fyzice a i v jiných předmětech (matematice). Moc se mi líbí různé mini knížečky, obálky a i krychle a kvádr, bavilo mě, že v hodinách jsme nedělali jen to počítání, ale i vyrábění, víc věcí jsem díky knížce pochopila. A taky jsem poznala nějaké nové měřidla, o kterých jsem ani nevěděla, nebo že se tak jmenují. Moc se mi líbí a bylo by super, kdyby něco takového bylo i v jiných předmětech.“ (Veronika Bláhová, 6. C)
„Moc se mi líbí nápad s kartičkami a složkou. Myslím si, že je to dobrý způsob, jak děti přimět k přemýšlení a zároveň tvoření. Je to rychlá pomůcka, která dětem zůstává a kdykoli můžou znovu použít, když něco nebudou vědět.
Chválím a za mě dávám velkou 1“ (maminka žáka 6. A)
„Myslím si, že je složka obsahově velmi přehledná, shrnuje podstatu z tohoto učiva a určitě ji budu nadále využívat.“ (Vojta Kus, 6. A)
Výroba mě velmi bavila a navíc se mi hodí i v matematice při převádění jednotek. (Vojta Kovalski, 6. B)
„Složka fyzikální veličiny se mi líbí, jsem rád, že ji mám.“ (Jakub Sládek, 6. A)
„Práce se složkou Fyzikální veličiny se mi docela líbila. Nemusela jsem hledat v sešitě, všechno jsem našla na jednom místě. Složka je dobře vymyšlená.“ (Markéta Klosová, 6. B)
„Se složkou Fyzikální veličiny se mi dobře pracovalo, jelikož mi byla nápomocná při výuce fyziky.“ (Nikolas Novotný, 6.A)
Výtvory našich žáků si můžete prohlédnout zde